مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 03:272022-01-27اقتصادي

سرریز شدن برخی سد های کردستان در سال آتی


مدیرعامل شرکت آب منطقەای کردستان گفت: پیش بینی می شود سد های استان در سال آتی سرریز شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، آرش آریانژاد شامگاە روز گذشتە در جلسه ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان اظهار کرد: قبل از بارش های اخیر به نسبت مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش بارندگی را شاهد بودیم که خوشبختانه در حال حاضر این کاهش جبران شده و حدود 10 درصد نیز به نسبت سال گذشته افزایش نزولات جوی داشته ایم.

آریانژاد عنوان کرد: استان کردستان در 52 سال گذشته خشک ترین سال آبی را به خود دید و تا اواخر فصل پاییز هم برخی شهرستان ها خصوصاً بانه، دچار کمبود آب شرب بودیم که خوشبختانه با هماهنگی هایی که با شرکت آبفا داشتیم توانستیم آب مورد نیاز شهرستان بانه را تأمین نماییم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: براساس داده های ماهواره ای، طی سنوات گذشته بیشتر از 35 درصد پوشش برفی در بالادست و مخازن سد های استان وجود نداشته در حالیکه مهم ترین تأمین کننده مطمئن برای آب شرب از محل آب های سطحی؛ وجود پوشش برفی است.

وی با اشاره به وجود مشکلات و محدودیت های تأمین آب در برخی شهرستان های استان به ویژه بانه قبل از بارش های اخیر، اظهار کرد: به لطف خدا امروز ما در حوزه وسیع بالادست 18 سد واقع در استان، شاهد پوشش برفی بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرریز شدن برخی سد های کردستان در سال آتی

سرریز شدن برخی سد های کردستان در سال آتی