مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 00:122022-01-26اقتصادي

ورود نسل جدید به فرش دست باف در گرو حمایت دولت


رییس اداره امور فرش سازمان صمت گیلان گفت: اگر مشکل بیمه بافندگان فرش حل نشود نسل جدید به این عرصه ورود نخواهند کرد.

  - مجتبی مهری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات بافندگان فرش در استان که یک مشکل کشوری هم است مشکل بیمه فرش بافان است اگر مشکل بیمه حل نشود نه تنها همین بافندگان را نمی توانیم حفظ کنیم بلکه آیندگان نیز تمایلی برای ورود به این عرصه نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه فرش بافی کاری سخت است و داشتن بیمه از حقوق اولیه قالی بافان است، افزود: تامین مواد اولیه قالی بافان نیز از دیگر مسایل مهمی است که باید به آن توجه داشت.

مهری با اشاره به اتفاقاتی که در شرکت ابریشم صومعه سرا در حال وقوع است و امیدواریم وقایع خوبی رقم بخورد، ادامه داد: حمایت دولت از شرکت ابریشم صومعه سرا و شرکت ابریشم لنگرود می تواند مشکل تامین اولیه بافت فرش ابریشم را در گیلان حل کند.

رییس اداره امور فرش سازمان صمت گیلان گفت: برای تامین تسهیلات هم اتفاقات خوبی افتاده است و کسانی می توانستند پشتیبان فرش دست باف باشند با حمایت های کارگروه اشتغال استان تسهیلات دریافت کرده اند و این حمایت ها ادامه دارد.

مهری ادامه داد: همه اتفاقاتی نظیر معاف از مالیات که باعث شوند فرش به عنوان پرچم دوم کشور به اهتزاز در بیاید باید مورد حمایت قرار بگیرد تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود نسل جدید به فرش دست باف در گرو حمایت دولت

ورود نسل جدید به فرش دست باف در گرو حمایت دولت