مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 18:372022-01-26بين الملل

6 فروند جنگنده اف- 15 آمریکا در استونی فرود آمدند


وزارت دفاع استونی اعلام کرد که 6 فروند جنگنده F15 آمریکا در یک پایگاه نظامی در این کشور با هدف تقویت گشت زنی هوایی (در همسایه غربی روسیه) فرود آمدند.

- به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع استونی امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از فرود 6 فروند جنگنده اف- 15 آمریکا در این کشور به بهانه تنش در روابط میان روسیه و اوکراین خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع استونی در این خصوص آمده است: در حالیکه ناتو به دلیل تنش با روسیه در ارتباط با اوکراین، جبهه شرقی خود را تقویت می کند، چند جنگنده F-15 آمریکا در یک پایگاه هوایی در استونی فرود آمدند.

آنطور که رویترز ادعا کرده است، این جنگنده ها برای تقویت گشت زنی هوایی، در همسایه غربی روسیه مستقر شده و حدود یک هفته و نیم در این کشور خواهند ماند.

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 فروند جنگنده اف- 15 آمریکا در استونی فرود آمدند

6 فروند جنگنده اف- 15 آمریکا در استونی فرود آمدند