مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 13:572022-01-26بين الملل

تایوان نام دفترش در لیتوانی را تغییر نمی دهد


وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت تایپه درخواستی را برای تغییر نام سفارت دوفاکتویش در لیتوانی دریافت نکرده است.

- وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت تایپه درخواستی را برای تغییر نام سفارت دوفاکتویش در لیتوانی دریافت نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آنکه خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مقام های دولت لیتوانی در حال بررسی این مساله هستند که آیا از تایوان بخواهند نام سفارت دوفاکتویش را تغییر دهد یا خیر، وزارت خارجه تایوان اعلام کرد چنین درخواستی را تاکنون دریافت نکرده است.

جزیره تایوان سال گذشته میلادی در لیتوانی یک دفتر به عنوان سفارت دوفاکتوی خود باز کرد و آن را دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی نامید به جای آنکه از واژه تایپه که معمول و رایج است، استفاده کند.

چین خشمگین از این اقدام روابط دیپلماتیکش را با لیتوانی کم کرد و شرکت های چندملیتی را تحت فشار قرار داده تا روابط خود را با این کشور قطع کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، اصلاح نسخه چینی نام نمایندگی برای اشاره به مردم تایوانی به جای تایوان، هفته گذشته توسط گابریلیوس لندسبرگیس ، وزیر امور خارجه لیتوانی به رییس جمهوری این کشور و به عنوان راهی برای کاهش تنش ها با چین پیشنهاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان نام دفترش در لیتوانی را تغییر نمی دهد

تایوان نام دفترش در لیتوانی را تغییر نمی دهد