مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 13:122022-01-26سياسي

عاقبت رفاقت با بن سلمان و کناره گیری «سعد الحریری» از سیاست


یک وب سایت لبنانی در گزارشی به نقش پررنگ ولی عهد سعودی در تعلیق فعالیت سیاسی رییس جریان المستقبل لبنان اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعد الحریری رییس جریان المستقبل لبنان دوشنبه هفته جاری (چهارم بهمن) با صدور بیانیه ای انصراف از مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور و تعلیق فعالیت خود در عرصه سیاسی را اعلام کرد.

وب سایت العهد در گزارشی در همین باره نوشت، اگر انتخابات پارلمانی لبنان در ماه می آینده نبود شاید دلیلی برای بازگشت الحریری به بیروت و اتخاد موضعی اینچنینی وجود نداشت.

اضطراب و تشویش در رفتار نمایندگان و سران المستقبل برای تعامل با موضوع انتخابات دیده می شود موضوعی که آمادگی های لجستیک، مردمی و ائتلاف بدون معطلی را می طلبد.

در ادامه این گزارش آمده، الحریری به دلیل فشارهای سنگین عربستان سعودی به نقطه ناامیدی رسیده و این فشارها علیرغم تمام تلاش های الحریری برای اعلام همبستگی با عربستان سعودی در هر مناسبتی از قبیل هر اقدام نظامی یمنی علیه ریاض و نیز هر اظهارنظر سیاسی در لبنان که شامل انتقاد از سعودی بود، کم نشد.

العهد افزود، دو دلیل برای کنار گذاشتن سعد الحریری از حلقه لطف خاندان سلطنتی سعودی وجود دارد؛ اول:سعودی-داخلی و دوم: سیاسی-لبنانی که مربوط به موضع   محمد بن سلمان ولی عهد سعو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت رفاقت با بن سلمان و کناره گیری «سعد الحریری» از سیاست

عاقبت رفاقت با بن سلمان و کناره گیری «سعد الحریری» از سیاست