مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:072022-01-26پزشكي

آخرین وضعیت مجوز واکسن کرونا mRNA ایرانی/ سختگیری در ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: واکسن کرونا mRNA ایرانی در مرحله فاز یک قرار دارد و هفته آینده کمیته اخلاق وزارت بهداشت مجوز کارآزمایی بالینی آن را بررسی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازmRNA ایرانی گفت: محققان این واکسن نتایج مطالعات برای شروع مرحله اول کارآزمایی بالینی را به سازمان غذا و دارو تحویل داده اند.

وی افزود: برای شروع فاز یک کارآزمایی بالینی (کلینیکال ترایال) در هفته آینده این موضوع در کمیته اخلاق وزارت بهداشت بررسی می شود.

با توجه به اینکه این واکسن از نوع پلتفرم پیشرفته است و ظرافت های خاص خودش را دارد، سازمان غذا و دارو به طور جدی آن را ارزیابی می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره تاثیر تحقیقات کووید - 19 در ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی در پاسخ به مهر گفت: بالاترین شاخص در ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی تولید دانش است و ما همچنان در ارزشیابی جدید نیز بر تولید دانش تاکید می کنیم اما در کنار تولید دانش، باید نیازهای کشور را مرتفع کنیم.

وی افزود: تامین دارو و تجهیزات پزشکی مهمترین نیازهای کشور هستند که این موضوع را جزء ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده ایم.

به این منظور دانشگاهی که تولید دانش آن در سفره مردم قابل رویت باشد و اینکه نخبگان را جذب کند در ارزشیابی موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت مجوز واکسن کرونا mRNA ایرانی/ سختگیری در ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید

آخرین وضعیت مجوز واکسن کرونا mRNA ایرانی/ سختگیری در ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید