مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:372022-01-26پزشكي

هر فرد مرگ مغزی چند نفر را نجات می دهد؟


مسؤول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر فرد مرگ مغزیبا اهدای سایر نسوج، بافت های بدن و ارگان های اصلی می تواند زندگی 50 بیمار را بهبود ببخشد.

- بهنام روندی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور 25 هزار بیمار داریم که ادامه حیات آن ها با اهدای عضو گره خورده است.

وی ادامه داد: متأسفانه به علت نرسیدن عضو پیوندی روزانه 10 نفر از این تعداد را از دست می دهیم و از طرفی در کشور سالانه 12 هزار بیمار مرگ مغزی داریم که حداقل چهار هزار نفر از آن ها با ارگان های سالم و حیاتی قابلیت اهدای عضو دارند.

مسؤول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح مرگ مغزی، گفت: در مرگ مغزی عملکرد تمامی قسمت های مغز برای همیشه و بدون بازگشت از بین می رود و با کما که به علت بیماری های متعدد و آسیب به ارگان های حیاتی عملکرد قسمتی از مغز دچار اختلال می شود و قابل بازگشت است، متفاوت است.

وی تصریح کرد: با اهدای اعضای اصلی هر فرد مرگ مغزی مانند ریه ها، قلب، کلیه ها، لوزالمعده، کبد و روده ها مستقیما جان هشت بیمار نجات می یابد، و با اهدای سایر نسوج همچون تاندون ها، استخوان ها، نسوج و پوست در مجموع می تواند زندگی 50 بیمار نیازمند را بهبود ببخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر فرد مرگ مغزی چند نفر را نجات می دهد؟

هر فرد مرگ مغزی چند نفر را نجات می دهد؟