مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:222022-01-26دانش

تغییرات کنکوری 1402 و پیش شرط هایی که اجرایی نشده اند


حذف تدریجی کنکور با توجه به آسیب ها و تبعاتی که دارد سال هاست محل توجه کارشناسان، تصمیم گیران و مراجع قانونگذاری بوده و تاکنون قوانینی پیرامون آن تصویب شده که به مرحله اجرا نرسیده اند.

- آخرین مصوبه کنکوری مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که جنجال های بسیاری برانگیخته و همچنان محل بحث و قرار است از سال 1402 اجرایی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی پنجم مردادماه سال جاری از سوی رییس جمهور، برای اجرا ابلاغ شد.

در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سال 1402 به اجرا درمی آید، آمده که نمره کل آزمون اختصاصی، میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی در هر گروه­ آزمایشی است.

این آزمون برای پذیرش در سال تحصیلی 1402 و بعد از آن در هرسال دو بار برگزار شده و نتیجه آن حداکثر برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است.

همچنین سهم نمره کل سابقه تحصیلی برای پذیرش در سال تحصیلی 1401 با توجه به سابقه تحصیلی موجود و مرتبط، 40درصد با تأثیر مثبت و برای پذیرش از سال تحصیلی 1402 و بعد از آن، سهم نمره کل سابقه تحصیلی، با توجه به سابقه تحصیلی موجود و مرتبط، 60 درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی و مابقی 40 درصد سهم آزمون اختصاصی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات کنکوری 1402 و پیش شرط هایی که اجرایی نشده اند

تغییرات کنکوری 1402 و پیش شرط هایی که اجرایی نشده اند