مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 08:072022-01-26اقتصادي

کشت 2 هزار هکتار گیاهان دارویی در اراضی مرتعی همدان


رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان همدان از کشت دو هزار هکتار گیاهان دارویی در اراضی مرتعی این استان خبر داد.

- سعید الیاسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کاشت بذر این میزان گیاهان دارویی شامل بابونه، باریجه، موسیر طی دو سال اخیر با مشارکت جوامع محلی در اراضی مرتعی استان با هدف اصلاح و بهبود مراتع انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان از گذشته های خیلی دور یکی از قطب های توسعه و کشت گیاهان دارویی بوده و این استان دارای بیش از 1500 گونه گیاهی است که در کوه ها، دشت ها، دامنه ها، ارتفاعات و سراب ها پراکنده اند، افزود: شاخص ترین محصول عرصه های رویشگاه های طبیعی استان کتیرا بوده که از نوعی گون(گون سفید) به دست می آید و علاوه بر آن در ارتفاعات استان به صورت سنتی و مشایی موسیر نیز بهره برداری می شود.

الیاسی شیرین بیان را نیز یکی دیگر از محصولات تولید شده در عرصه های طبیعی استان برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بیش از 315 گونه دارویی، صنعتی و خوراکی نیز در اراضی ملی استان شناسایی و به صورت خودرو رویش می کند که آویشن، بابونه، اسفند،رازیانه، پنیرک، گل گاوزبان، ریواس، کنگر، گلپر، بومادران، خاکشیر، سماق، نسترن وحشی و مریم گلی از مهمترین این گونه هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 2 هزار هکتار گیاهان دارویی در اراضی مرتعی همدان

کشت 2 هزار هکتار گیاهان دارویی در اراضی مرتعی همدان