مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 16:122022-01-25سياسي

حضور چهارمین وزیر و معاونان در دیوان محاسبات کشور


مقامات دیوان محاسبات و وزیر نیرو راهکارهای عبور از مشکلات از بحران آب و چالش برق تا لیست مشکلات ساختاری وزارت نیرو را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی با وزرای دولت سیزدهم با حضور مهرداد بذرپاش رییس کل و علی کامیار دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات و نمایندگان دیگر دستگاه های نظارتی و وزیر نیرو و معاونان وی برگزار شد.

در این نشست، موضوعات مختلف مرتبط با این وزارتخانه مطرح شد و وزیر نیرو و معاونین در جریان شرایط فعلی دستگاه خود قرار گرفتند.

بحران آب و پیامدهای ناشی از آن همچون پدیده ریزگردها، فرونشست زمین و خشکی دریاچه ها و تالاب ها و آثار منفی زیست محیطی از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود و اعلام شد میزان هدر رفت آب طی 4 سال منتهی به 1399 معادل کل تولید آب شرب برای یک سال بوده است.

مواردی همچون برداشت های بی رویه از مخازن زیرزمینی در بخش کشاورزی و آبخوان های کشور، وجود چاه های غیرمجاز بسیار زیاد، هزینه های بالای نگهداری تاسیسات، تامین مالی و اداری تشکیلاتی، بالا بودن بهای تمام شده آب، نبود سیستم حسابداری مدیریتی (شامل بهای تمام شده، سنجش عملکرد، ERP و .

)، نبود منابع کافی و مناسب در ارتباط با طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در دست اجرا، هدررفت بسیار بالای منابع آبی، نبود سیستم فاضلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور چهارمین وزیر و معاونان در دیوان محاسبات کشور

حضور چهارمین وزیر و معاونان در دیوان محاسبات کشور