مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-25اقتصادي

برنامه جهش تولید در مازندران تهیه شد/ سهم 2.8 درصدی سپرده گذاری


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران به تهیه و تدوین برنامه جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: شروع کسب و کار با موانعی روبرو است که باید رفع شود.

- با بیان اینکه به دلیل شرایط تحریمی در سال گذشته نسبت به سال 90 از ننظر رشد تولید تنزل 10 درصدی راشاهد بودیم، گفت: میزان سرمایه گذاری نیز کاهش 18 درصدی داشته است.

وی بااظهار اینکه وضعیت تولید خوب نیست، به برنامه های اجرا شده در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: برنامه جهش تولید با سه رویکرد در سال جاری تنظیم و تدوین شده است و این برنامه ها در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی پیگیری می شود.

وی توسعه کسب و کار، تأمین منابع ملی و توسعه صادرات را از جمله طرح ها ذکر کرد و گفت: در حوزه بهبود کسب و کار رتبه کشور 128 است که مطلوب نیست و از مرحله شروع کسب و کار با چالش ها و موانعی روبرو هستیم و فرایند شروع کسب و کار برای فعالان اقتصادی طولانی است.

غلامی راد تصریح کرد: طبق نگاه آمایشی این فرایند کوتاه می شود و جلس نیز برای حذف مجزهای مربوطه مصوباتی داشته است و توسعه کسب و کار جزو برنامه ها در سال آتی خواهد بود.

ریس سازمان برنامه ریزی و بودجه مازندران میزان هدفگذاری برای رشد و توسعه اقتصادی را در سال آینده در کشور هشت درصد و در مازندران 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه جهش تولید در مازندران تهیه شد/ سهم 2.8 درصدی سپرده گذاری

برنامه جهش تولید در مازندران تهیه شد/ سهم 2.8 درصدی سپرده گذاری