مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 14:072022-01-25اقتصادي

تمایل ازبکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار


معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان گفت: در بازدید از امکانات و ظرفیت های بندر چابهار، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده است چراکه کشورهای هند، - ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- عبدالصمد موئمنف افزود: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند با استفاده از بندر چابهار می تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشورهای منطقه باشد.

وی گفت: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی استوار است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است تصریح کرد: بندر چابهار می تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه داشته باشد.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه اندازی خط ریلی در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه ای خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل ازبکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

تمایل ازبکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار