مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 13:522022-01-25اقتصادي

افزایش 11 درصدی بارندگی در کردستان/187 میلیمتر میانگین بارش دی ماه در استان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: میانگین بارش ها دراستان در دی ماه امسال 187 میلی متر بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

- آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: میانگین بارش ها در کردستان در دی ماه امسال 187 میلی متر و در دی ماه سال گذشته 169 میلی متر بوده است.

وی از افزایش 10 تا 11 درصدی میزان بارش ها در دی ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت به درازمدت نیز میزان بارش ها 4 تا 5 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در ماه های آینده نیز شاهد بارش نزولات آسمانی و تجربه یک سال بدون دغدغه آبی در استان و کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان تصریح کرد: بیشترین میزان بارش ها مربوط به شهرهای مریوان و بانه با میانگین 800 میلی متر است.

وی به افت و کاهش آب های زیرزمینی به ویژه در شرق استان گریزی زد و افزود: آنچه باعث می شود که سطح ایستابی در یک سال آبی بالا بیاید و هیدروگراف آب نمود دشت از آن شیب نزولی به سمت مثبت سیر بکند نفوذ آب های فرورو و نفوذی است که از طریق برف و یخ زدگی در ماه های آخر پاییز و ابتدایی زمستان تامین خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 11 درصدی بارندگی در کردستان/187 میلیمتر میانگین بارش دی ماه در استان

افزایش 11 درصدی بارندگی در کردستان/187 میلیمتر میانگین بارش دی ماه در استان