مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-25اقتصادي

کاهش مصرف منیزیم در صنایع با نانویی شدن آن از سوی محققان کشور


پروژه طرح تولید نانوذرات منیزیوم، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد حمایت قرار گرفت.

- پروژه طرح تولید نانوذرات منیزیوم، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد حمایت قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، ماهکان ریگی مدیرعامل این شرکت با اعلام اینکه اکثریت مواد معدنی ایران به صورت خام به فروش می رسد، هدف از طرح تولید نانوذرات منیزیوم را فرآوری مواد معدنی خام و ایجاد ارزش افزوده بالا دانست و عنوان کرد: در این طرح، نانوذرات منیزیا از سنگ معدن منیزیت و دولومیت به دست می آید که سبب ارزش افزوده بالای این ماده نسبت به نمونه خام آن است.

وی نانو ذرات منیزیا را محصولی دانست که برای بهبود دهنده اکسید منیزیوم استفاده می شود، افزود: با توجه به کارکرد نانو، اگر پیشتر، مصرف یک صنعت از منیزیوم، 10 درصد بود، با استفاده از این نانوذرات، میزان مصرف به یک درصد تقلیل می یابد.

این محصول علاوه بر پایین آوردن میزان مصرف، سبب افزایش مقاومت کششی شده و کاربرد آن در هر صنعت و به فراخور میزان استفاده در هر محصول، متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف منیزیم در صنایع با نانویی شدن آن از سوی محققان کشور

کاهش مصرف منیزیم در صنایع با نانویی شدن آن از سوی محققان کشور