مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 11:072022-01-25بين الملل

انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا در بن بست


قانون گذاران ایتالیایی موفق به انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور طی یک رأی گیری محرمانه نشدند.

این در حالیست که رهبران احزاب در پشت صحنه به دنبال توافق بر سر یک کاندیدا بودند که از آسیب های بی ثباتی سیاسی اجتناب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا برجسته ترین گزینه احتمالی تصدی این منصب است، اما نگران این است که مقام ریاست جمهوری، دولت ائتلاقی اش را از بین برده و انتخابات سراسری زودهنگام را در پی داشته باشد.

دور دوم رای گیری، امروز (سه شنبه) و پس از آن برگزار می شود که اکثریت 1008 انتخاب کننده این کشور، در 24 ژانویه و در نخستین دور رای گیری که تقریبا پنج ساعت به طول انجامید، رای سفید به صندوق انداختند.

پست ریاست جمهوری ایتالیا یک منصب غالبا تشریفاتی، اما تاثیرگذار است، چرا که در مواقع بحران، از متصدی این پست برای حل و فصل مسائل دعوت به عمل می آید.

عمر میانگین دولت های ایتالیا حداکثر یک سال بوده است.

دراگی علاقه شخصی خود برای تصدی این منصب را ابراز کرده اما احزاب بزرگ ایتالیا هنوز از این تصمیم استقبال نکرده اند، چرا که نگران این هستند که این اقدام، موجب اخلال در مبارزه با همه گیری کرونا و آسیب رسیدن به تلاش ها برای دریافت میلیاردها یورو بودجه از اتحادیه اروپا بشود، بودجه ای که با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا در بن بست

انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا در بن بست