مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 10:372022-01-25سياسي

اجرای 3 سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوقف شد


استاندار آذربایجان غربی از متوقف شدن اجرای سه سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد.

- ، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و نیروی استان با حضور وزیر نیرو، استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان برگزار شد، افزود: اجرای سه سد مخزنی نازلو، باراندوز و سیمینه رود در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به دلیل مصوبات ستاد احیای دریاچه متوقف شده است.

وی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی در استان در سال جاری، گفت: میزان بارش های استان از ابتدای سال جاری تاکنون با عنایت خداوند متعال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و از 136 میلیمتر به 142 میلیمتر رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی با تشریح وضعیت استان در حوزه سدسازی، اظهار داشت: 13 سد مخزنی بزرگ و 8 سد مخزنی کوچک در استان در حال حاضر در حال آبگیری است و 3 سد بزرگ نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند مطالعات احداث سه سد نیز در استان در دست اجراست، ادامه داد: از وزارت نیرو برای تأمین اعتبار شبکه های آب سد کرم آباد پلدشت و شوط و همچنین شبکه های آب سد سیلوه و آق چای به میزان هزار و 450 میلیارد تومان اعتبار درخواست می شود.

ضرورت اتمام مطالعات و آغاز احداث سد الند خوی معتمدیان همچنین با تاکید بر ضرورت اتمام مطالعات و آغاز احداث سد الند خوی برای تأمین آب شرب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 3 سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوقف شد

اجرای 3 سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوقف شد