مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 10:222022-01-25سياسي

لزوم فعالیت دیپلماسی اقتصادی برای جلوگیری از برگشت محصولات کشاورزی صادراتی


فعال شدن دیپلماسی اقتصادی با اعزام رایزنان کشاورزی به کشورها می تواند تغییرات در مقررات و پروتکل های قرنطینه ای در آن کشورها را به موقع به اطلاع صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشورمان برساند و از برگشت خوردن محصولات کشاورزی در آینده جلوگیری کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، امنیت غذایی یکی از ارکان امنیت ملی در هر کشوری به شمار می رود و برقراری سطح قابل قبولی از ابعاد چهارگانه آن (بعد موجودی، بعد دسترسی، بعد استفاده و بعد پایداری) یکی از وجوه حاکمیت خوب در دنیای کنونی است.

در ایران نیز تامین امنیت غذایی با توجه به جایگاه آن در قانون اساسی و همچنین در اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در دستور کار دولت های مستقر بوده است.

دولت سیزدهم نیز از زمان روی کار آمدن تلاش کرده با وجود تمامی مشکلاتی که بر سر راه خود می دیده سطح قابل قبولی از امنیت غذایی را برای کشور تامین کند.

مشکلاتی که شاید کمتر کشوری در جهان به طور همزمان با آن مواجه بوده است: از تحریم های شدید اقتصادی در سایه جنگ اقتصادی دشمن گرفته تا خشکسالی و بحران آبی و فرونشست زمین و تداوم همه گیری کروناویروس.

در ماه های گذشته امنیت غذایی یکی از کلید واژه های پر جست و جو در فضای مجازی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فعالیت دیپلماسی اقتصادی برای جلوگیری از برگشت محصولات کشاورزی صادراتی

لزوم فعالیت دیپلماسی اقتصادی برای جلوگیری از برگشت محصولات کشاورزی صادراتی