مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-25سياسي

بیش از 70 درصد رشد اقتصادی کشورها، محصول دانش است


رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ و اصالت دانش در تحقق رشد اقتصادی گفت: مطالعات اقتصادی حاکی از آن است که بیش از هفتاد درصد رشد اقتصادی کشورها محصول دانش است، - بنابراین فرهنگ هم بالاصاله مهم است و هم بالعرض اصالت فرهنگی هر جامعه در تولید دانش و جهت دهی اقتصاد آن، نقش بسزایی دارد.

دکتر عطاء الله رفیعی آتانی در نشست گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: اقتصاد به خودی خود نمی تواند مشکلات خود را برطرف کند، بلکه رفع مشکلات اقتصادی نیازمند فرهنگ اصیل و مبانی قوی است.

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراکز آموزشی، پژوهشی وآکادمیک ما و حتی رسانه نقش بسیار مهمی در خلق ادبیات دانش، تولید فرهنگ اصیل و گفتمان سازی دارند، اگر وضعیت فرهنگ در کشور ما اصل قرار بگیرد به دنبال آن، اقتصاد نیز سامان پیدا خواهد کرد، هر چند این کارها نیاز به مجاهدت و کوشش شبانه روزی دارد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه مشکلات اصلی کشور و مردم، در همه زمینه ها، اقتصادی است به گونه ای که امروزه نظام قانونگذاری، سیاستگذاری و اجراء بیشتر در این عرصه متمرکز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 70 درصد رشد اقتصادی کشورها، محصول دانش است

بیش از 70 درصد رشد اقتصادی کشورها، محصول دانش است