مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 06:122022-01-25اقتصادي

آرین منش: کوپن جایگزین ارز ترجیحی شود


یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: بازگردان کوپن شاید تنها راهی باشد که بتواند در ازای حذف ارز 4200 تومانی از حقوق اقشار متوسط و آسیب پذیر دفاع کند.

- محمدجواد آرین منش در گفت وگو با ایسنا درباره تصمیمات دولت و مجلس برای حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: چنین تصمیماتی و همچنین افزایش مالیات ها فشار مضاعفی در امور مردم به ویژه اقشار متوسط و آسیب پذیر وارد می کند.

وی افزود: هرگاه ارز دو نرخی می شود، فساد و رانت هم پدید می آید اما راهکار مقابله با رانت حذف ارز ترجیحی بدون جایگزین کردن آن نیست زیرا این اقدام یک شوک قیمتی به جامعه وارد خواهد کرد و تجربه هم ثابت کرده دولت حاضر به کنترل و نظارت بر قیمت ها نیست زیرا تاکنون راه های گوناگونی که دولت ها دنبال کرده اند به شکست انجامیده است.

این نماینده سابق مجلس افزود: فشار بر اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیران به حدی است که امکان تاب آوری بیشتری ندارند بنابراین اگر جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته نشود مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده و نارضایتی ها را گسترده تر می کند.

هنوز یارانه دارو و نهاده های دامی حذف نشده اما قیمت آن ها گران شده است.

آرین منش با اشاره به هشدارهای اقتصاددانان به دولت درباره پیامدهای حذف ارز ترجیحی گفت: دولت حتما باید جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی در نظر بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرین منش: کوپن جایگزین ارز ترجیحی شود

آرین منش: کوپن جایگزین ارز ترجیحی شود