مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 13:522022-01-24سياسي

مرمت بناهای تاریخی روستا با مشارکت سنردی ها


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از پایان مرمت آب انبار تاریخی روستای سنرد با مشارکت اهالی روستا خبر داد.

- مهوش کمالی 4 بهمن ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: روستای سنرد در مسیر راه دسترسی به جاده تاریخی سنگ فرش و قصر بهرام، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به علت مهاجرت روستاییان به شهر خالی از سکنه شده بود و از خانه ها به جز مخروبه چیزی باقی نمانده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار افزود: در سال های اخیر به همت حاج آقا میهن دوست از خیّرین روستا و دوست داران میراث فرهنگی و تشویق و ترغیب اهالی، زمینه بازسازی و مرمت خانه های روستا فراهم شد.

او ادامه داد: این خیّر فرهنگ دوست با صرف هزینه شخصی در مرمت و بازسازی اماکن تاریخی روستا از جمله حمام، آب انبار، مسجد، کوره آجر پزی، شن ریزی معابر و کوچه ها، درخت کاری و .

نقش به سزایی داشته است.

کمالی گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیشتر شهرنشینان روستایی به روستای سنرد بازگشته اند و این روستا با وجود تعدد آثار تاریخی و بافت روستایی به روستای گردشگر پذیر تبدیل شده است.

آب انبار و حمام روستای سنرد در دوره قاجار بنا شده و بناهای تاریخی روستا شامل آب انبار، یخدان، مسجد، کوره آجرپزی، حمام قدیمی و تپه تاریخی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بناهای تاریخی روستا با مشارکت سنردی ها

مرمت بناهای تاریخی روستا با مشارکت سنردی ها