مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 09:122022-01-24سياسي

نمایش جزییات 2 کهکشان با کمک 3 رصدخانه


صفحه رسمی اینستاگرام ناسا گادرد با انتشار دو تصویر خیره کننده از کهکشان ها با نقل قول جمله ای از کارل ساگان(Carl Sagan) نوشت: در جایی، چیزی خارق العاده منتظر شناخته شدن است.

- صفحه رسمی اینستاگرام ناسا گادرد با انتشار دو تصویر خیره کننده از کهکشان ها با نقل قول جمله ای از کارل ساگان(Carl Sagan) نوشت: در جایی، چیزی خارق العاده منتظر شناخته شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروهی بین المللی از تلسکوپ فضایی وب برای کاوش ستارگان، خوشه های ستاره ای و غباری که میان 19 کهکشان مجاور قرار دارد و برای پاسخ به سوالاتی مثل چگونه خوشه های ستاره ای تشکیل می شوند؟ استفاده خواهند کرد.

تصاویر ثبت شده تلسکوپ وب در نور فروسرخ به ما این امکان را می دهد که اجرام را از میان گاز و غباری که مانع از رسیدن محققان به چرخه حیات ستارگان شده است، رصد کنیم.

تصاویر زیر نشان می دهد که چگونه داده های به دست آمده از چندین رصدخانه می تواند برای ترسیم تصاویر جدیدی از کیهان به کار آید.

این تصویر از کهکشان مارپیچی NGC 3351 ترکیبی از رصدهای چندین رصدخانه است که جزییاتی در مورد ستاره ها و گازهای آن فاش می کنند.

رصدهای رادیویی آرایه میلی متری بزرگ آتاکاما(Atacama Large Millimeter/submillimeter Array)، گاز مولکولی را به رنگ سرخابی نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش جزییات 2 کهکشان با کمک 3 رصدخانه

نمایش جزییات 2 کهکشان با کمک 3 رصدخانه