مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 01:522022-01-23بين الملل

وزیر خارجه آمریکا: فعلا قصد تحریم روسیه را نداریم


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تقاضا برای تحریم فوری روسیه را رد و اعلام کرد آمریکا فعلا قصد تحریم کردن روسیه را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ازایرنا، بلینکن در مصاحبه با رسانه های سی بی اس و ان بی سی گفت: تحریم ها بازدارنده برای تهاجم روسیه است؛ بنابراین اگر این تحریم ها اکنون وضع شوند، اثر بازدارندگی خود را از دست خواهند داد.

بلینکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نیاز آمریکا به روسیه در مذاکرات هسته ای ایران، توانایی واشنگتن در تحریم کردن مسکو را محدود کرده است، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست.

وزیر خارجه آمریکا افزود: حمله احتمالی روسیه به اوکراین فراتر از مسکو و کی یف، فراتر از روسیه و اروپا و حتی آمریکا و روسیه است.

این یک نگرانی جهانی است، زیرا برخی از اصول پایه ای روابط بین الملل که در یک دهه گذشته به حفظ صلح در اروپا کمک کرده است را به خطر می اندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پیش از این، بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: اگر یک نیروی روسیه به شکلی خصمانه وارد اوکراین شود، واکنشی سریع، شدید و متحد از سوی ما و اروپا به دنبال خواهد داشت.

انگلیس روسیه را متهم به تلاش برای استقرار یک دولت حامی مسکو در اوکراین کرده و گفته است درصورتی که روسیه چنین اقدامی انجام دهد لندن این کشور را تحریم خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آمریکا: فعلا قصد تحریم روسیه را نداریم

وزیر خارجه آمریکا: فعلا قصد تحریم روسیه را نداریم