مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 23:082022-01-23اقتصادي

بازگشایی یا توقف نمادها بر اساس چه معیاری انجام می شود؟


تمامی توقف ها و گشایش ها بر اساس دستورالعمل ها و بررسی کارشناسی انجام می گیرد و مؤلفه هایی چون قیمت های کشف شده در مرحله پیش گشایش، ترکیب خریداران و فروشندگان، - ، نمادها در بورس، همیشه در حالت مجاز نیستند و ممکن است به دلایل مختلفی، وضعیت آنها تغییر کند و قابل معامله نباشند.

زمانی که رویداد ویژه ای سبب تاثیر معنادار بر ارزش سهام یک شرکت شود، با هدف رعایت انصاف، برای مدتی معاملات نماد سهم متوقف می شود تا اطلاعات لازم به تمام ذی نفعان برسد و پس از آن معاملات از سر گرفته خواهد شد.

توقف معاملات سهام شرکت در بورس، با عنوان توقف نماد شناخته می شود که مختص بورس تهران نیست و متوقف شدن و بازشدن نمادها در بورس سایر کشورها نیز وجود دارد.

چگونگی توقف و بازگشایی نمادها از جمله موضوعاتی است که به طور دائم درباره آن بین فعالان بازار سرمایه بحث و گفت وگو می شود و شائبه سلیقه ای رفتار کردن در توقف یا بازگشایی نمادها از سوی ناظر بازار در میان برخی فعالان بازار وجود دارد.

این در حالی است که سرپرست معاونت نظارت بر بازار و سرپرست معاونت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشت تمامی موارد بازگشایی یا توقف نمادها بر اساس دو دستورالعمل مرجع انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی یا توقف نمادها بر اساس چه معیاری انجام می شود؟

بازگشایی یا توقف نمادها بر اساس چه معیاری انجام می شود؟