مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 15:522022-01-23پزشكي

ابهام در ماجرای گندم های آلوده و سکوت استاندارد


مشخص نیست که اگر محموله ها مطابق استاندارد بوده چرا سازمان غذا و دارو در حال آنالیز مجدد آن هاست.

- با وجود ایجاد موج نگرانی نسبت به سلامت مواد غذایی در کشور، پیگیری های مکرر از سازمان ملی استاندارد درباره موضوع گندم های آلوده به سرب درنهایت به هیچ پاسخ روشنی ختم نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخیرا اظهاراتی مبنی آلوده بودن بخشی از گندم وارداتی از روسیه به سرب بالا از سوی یک مقام رسمی سازمان غذا و دارو و همچنین یک فعال صنایع غذایی منتشر شده بود که خیلی زود از منبع منتشرکننده حذف شد، این در حالی است که این ماجرا ابهامات بسیاری دارد که نیازمند پاسخگویی شفاف دستگاه های مسئول است.

شفاف سازی در این ماجرا از آن جا ضرورت بیشتری پیدا می کند که در ماه های اخیر برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادرات ایران از کشورهای همسایه نیز افکار عمومی را نسبت به سلامت محصولات غذایی روزمره نگران کرده است.

در این رابطه سازمان استاندارد به این پاسخ اکتفا کرد که محصولات کشاورزی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیست و سازمان ملی استاندارد نظارتی بر آن ها ندارد.

اولین اظهارنظر رسمی بعد از این ماجرا به سازمان غذا و دارو مربوط بود که بر اساس آن، از پنج کشتی حامل گندم وارداتی نمونه برداری شده و به آزمایشگاه های معاونت غذا و دارو در اهواز ارسال شده است؛ نمونه های دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهام در ماجرای گندم های آلوده و سکوت استاندارد

ابهام در ماجرای گندم های آلوده و سکوت استاندارد