مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:472022-01-23اقتصادي

ضایعات و دور ریز 35 درصدی محصولات کشاورزی در کشور


معاون مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: طبق آمارهای رسمی به طور متوسط در ایران 35 درصد از محصولات کشاورزی در بخش های مختلف زنجیره تأمین ضایع می شود که این مقدار غذای 15 تا 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عادل بیگ بابایی، ارتقای شاخص های امنیت غذایی در هر جامعه ای را نیازمند ارتقای کمی و کیفی مواد غذایی در آن جامعه دانست و گفت: از جمله رویکردهای مهم در ارتقای کمی عرضه مواد غذایی در کشور کاهش هدر رفت مواد غذایی است؛ چرا که سیاستگذاری درست و اجرای مناسب این سیاست ها در جوامعی مانند ایران که بر اساس آمار رسمی حجم قابل ملاحظه ای از مواد غذایی عرضه شده به صورت ضایعات و دورریز از زنجیره تولید تا مصرف خارج می شود، اهمیت دوچندان دارد.

وی با اشاره به بالا بودن هدر رفت محصولات کشاورزی، افزود: طبق آمارهای رسمی به طور متوسط در ایران 35 درصد از محصولات کشاورزی در بخش های مختلف زنجیره تأمین ضایع می شود که این مقدار غذای 15 تا 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر بر اساس برخی منابع رسمی کشور 80 تا 88 درصد مصرف آب کشور سهم بخش کشاورزی است و با فرض اینکه 80 درصد مصرف آب در کشور مربوط به بخش کشاورزی باشد و با توجه به اینکه حدود 35 درصد محصولات در مراحل مختلف به ضایعات تبدیل می شود، بنابراین حدود 28


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضایعات و دور ریز 35 درصدی محصولات کشاورزی در کشور

ضایعات و دور ریز 35 درصدی محصولات کشاورزی در کشور