مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:472022-01-23بين الملل

ژنرال فرانسوی در مالی کشته شد+عکس


کاخ الیزه روز یکشنبه (امروز) در بیانیه ای اعلام کرد، در نتیجه حمله به یک اردوگاه نظامی متعلق به ارتش فرانسه، یک سرتیپ فرانسوی کشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه ساعاتی بعد از رسانه ای شدن حمله به یک اردوگاه نظامیان این کشور در مالی، از مرگ یک نظامی ارشد فرانسوی خبر داد.

بنا بر گزارش منابع رسانه ای در فرانسه، کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) با موضوع کشته شدن یک نظامی فرانسوی در کشور آفریقایی مالی بیانیه صادر کرد.

شبکه فرانس 24 خبر داد، دفتر امانوئل ماکرون اعلام کرد که در نتیجه حمله راکتی شب شنبه (دیشب) به اردوگاه نظامی بارخین در شهر گائو واقع در شمال مالی، سرتیپ الکساندر مارتین جان خود را از دست داد.

بنا بر گزارش این رسانه، بیش از چهار هزار نظامی فرانسوی در منطقه ساحل واقع در غرب آفریقا حضور دارند و اغلب این نیروها، در مالی مستقر هستند.

ریاست ستاد مشترک ارتش فرانسه هم در پیامی توییتری درباره کشته شدن این نظامی فرانسوی حین ماموریت در مالی را تسلیت گفت.

سرتیپ الکساندر مارتین   شبکه فرانس 24 در گزارش خود درباره حضور نظامی فرانسه در مالی مدعی شد، پاریس از سال 2013 برای جنگ با ستیزه جویان جهادگرا وارد مالی شد و سالیانه 880 میلیون یورو هزینه کرده و تا قبل از این 53 نظامی فرانسوی هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنرال فرانسوی در مالی کشته شد+عکس

ژنرال فرانسوی در مالی کشته شد+عکس