مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 13:472022-01-23اقتصادي

مغایرت عجیب در خرج ذخائر ارزی


اگرچه طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی، دولت ها هیچ سهمی از منابع و ذخایر این صندوق ندارند ولی این بار گزارش رسمی هیات عامل صندوق نشان می دهد که عملا 50 درصد منابع آن در اختیار دولت ها بوده و تنها 40 درصد در بخش های مورد تاکید قانون مصرف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از تجربه ناموفق حساب ذخیره ارزی، صندوق توسعه ملی در سال 1390 تاسیس شد تا این بار در راستای اساسنامه ای که به نظر می رسید سفت و سخت تر از گذشته تدوین شده، در مسیر حفظ ذخیره ارزی و روندی متفاوت از قبل و به دور از استفاده های بودجه ای حرکت کند، اما در عمل این گونه پیش نرفت و دولت ها باز هم به این ذخایر دست زدند.

این در حالی است که واکنش اخیر هیات عامل صندوق توسعه ملی بیانگر نگاهی منتقدانه به رویه خلاف اساسنامه صندوق توسعه ملی در سال های اخیر است، در حالی با تایید این موضوع این رویه را نه تنها محدود به دوره فعلی ندانسته بلکه اعلام کرده که در مجموع در سال های گذشته، فقط 40 درصد منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش خصوصی بوده و 50 درصد در اختیار دولت ها قرار داشته است.

پرداخت منابع به دولت ممنوع! در همین رابطه نگاهی به اساسنامه صندوق توسعه ملی قابل تامل است که طبق آن، صندوق باید از محل منابع، به بخش های خصوصی، تعاونی و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی جهت تولید و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغایرت عجیب در خرج ذخائر ارزی

مغایرت عجیب در خرج ذخائر ارزی