مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 03:572022-01-23بين الملل

سفارت آمریکا در اوکراین کارکنان غیرضروری را خارج می کند


شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد سفارت آمریکا در اوکراین از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا مجوز خروج تمامی کارکنان غیرضروری و خانواده های آن ها را از کی یف صادر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این شبکه تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه در حال حاضر بیانیه ای برای اعلام ندارد و افزود: ما در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی اوکراین، مانند همیشه برنامه ریزی دقیق اضطراری را انجام خواهیم داد.

سخنگوی سفارت آمریکا در اوکراین از تایید این موضوع خودداری و اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا در این خصوص اظهارنظر خواهد کرد.

اما یک منبع نزدیک به دولت اوکراین به سی ان ان گفت که آمریکا به کی یف اعلام کرده است احتمالا از اوایل هفته آینده (میلادی) تخلیه خانواده های دیپلمات های آمریکا از اوکراین را آغاز خواهد کرد.

این منبع افزود: ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد گفتگو کرده و به او گفته است که چنین اقدام چشمگیری از سوی آمریکا، یک واکنش افراطی خواهد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این بالاترین سطح هشدار سفر را برای اوکراین در ارتباط با شیوع کرونا صادر کرده و با توصیه به اوکراینی ها برای سفر نکردن به اوکراین از آن ها خواسته است به اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارت آمریکا در اوکراین کارکنان غیرضروری را خارج می کند

سفارت آمریکا در اوکراین کارکنان غیرضروری را خارج می کند