مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 18:522022-01-22بين الملل

عمران خان خواستار کمک فوری جامعه بین المللی به افغانستان شد


نخست وزیر پاکستان با اشاره به وضعیت ناگوار میلیون ها شهروند افغانستانی از جامعه بین المللی خواست تا فورا به این کشور کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عمران خان ، نخست وزیر پاکستان بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا به میلیون ها افغان که با خطر قریب الوقوع گرسنگی روبه رو هستند، کمک فوری کند.

عمران خان، امروز شنبه، 2بهمن در توییتی یادآور شد که ارائه کمک فوری به افغانستان براساس اصل مسوولیت حمایت(R2P) سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا به تصویب رسیده، الزامی است.

نخست وزیر پاکستان همچنین از کمک برخی کشورها به منظور برگزاری کنفرانسی برای جمع آوری 4/5 میلیارد دلار به افغانستان قدردانی کرد.

عمران خان پیش از این نیز از فاجعه قریب الوقوع انسانی در افغانستان هشدار داده بود و از جامعه جهانی خواسته بود که به افغانستان کمک کند.

این در حالی است که چندی پیش دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد عمران خان از مسئولان این کشور خواست تا برای دفع بحران بشری در افغانستان به این کشور نیروی انسانی واجد شرایط و آموزش دیده در بخش های پزشکی، تکنولوژی ارتباطی، محاسبه و مالی بفرستد و در این خصوص با کشورهای دوست همکاری دوجانبه را نیز ارزیابی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمران خان خواستار کمک فوری جامعه بین المللی به افغانستان شد

عمران خان خواستار کمک فوری جامعه بین المللی به افغانستان شد