مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 17:122022-01-22اقتصادي

بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا


امروزه و برای کشوری چون هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا، توزیع عادلانه و سراسری انرژی برق به یک چالش بزرگ تبدیل شده است و با اینکه دولت در تلاش است تا در حد امکان بر این چالش غلبه کند، اما محدودیت منابع و جمعیت میلیاردی کمتر فرصت چنین کاری را به دولت مردان این کشور می دهد.

از جمله کشورهایی که در سال و دهه های گذشته تلاش فراوانی را به منظور تأمین سراسری انرژی برق برای اکثریت شهروندان جامعه انجام داده است، باید به هند اشاره کرد؛ تلاش هایی که به رغم دستاوردهای چشمگیر نظیر اتصال قریب به 600 هزار روستا به برق، با چالش هایی مثل توزیع ناعادلانه یارانه برق نیز رو به رو بوده است.

در سال 2018 نارندرا مودی- نخست وزیر هند با اعلام این خبر که همه 600 هزار روستای این کشور به شبکه برق متصل شده اند، همچنین از تلاش های دولت تحت امرش برای توزیع عادلانه یارانه برق در کشور هند و نیز ارائه امکان برق رایگان به اقشار نیازمند خبر داد.

این خبر در حالی در سال 2018 توسط رسانه های هندی منتشر شد که از آنسو و بر اساس آمار و ارقامی که بانک جهانی اعلام می کند، نزدیک به 200 میلیون نفر در کشور هند به برق دسترسی ندارند و زندگی خود را بدون داشتن این انرژی حیاتی سر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا

بی برقی 200 میلیون نفر در سومین اقتصاد بزرگ آسیا