مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 17:022022-01-22اقتصادي

نگرانی چینی ها از توزیع بی ضابطه یارانه انرژی برق


از جمله مسائلی که کشور چین را به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال و دهه های گذشته با چالش های بسیار بزرگی رو به رو کرده است، باید به صنعت برق و هزینه های سنگینی که از این محل به اقتصاد دولتی چین وارد می شود اشاره کرد.

پژوهشگران و متخصصان بر این باور هستند که حجم یارانه پرداختی دولت در کشور چین برای صنعت برق به ویژه برق خانگی بسیار زیاد و بنا به دلایل متعدد مثل ترغیب شهروندان به مصرف بیشتر و بهره برداری بیشتر از یارانه توسط ثروتمندان ناکارآمد است.

در سال 2020 میلادی دولت چین بالغ بر 25 میلیارد دلار در بخش انرژی به شهروندان خود یارانه پرداخت کرده است که نزدیک به 4 میلیارد دلار از این یارانه در بخش انرژی برق پرداخت شده است.

بسیاری از متخصصان و پژوهشگران بر این باور هستند که پرداخت بی ضابطه یارانه انرژی در کشور چین به ویژه در حوزه برق این کشور را دچار مشکلاتی بزرگی کرده که در صورت استمرار این روند پیامدهای جبران ناپذیری مثل آلودگی محیط زیست و محدودیت جدی در حوزه تأمین انرژی برق را به همراه خواهد داشت.

مجموعه تحولاتی که در حال حاضر مدیران صنعت برق کشور چین را ناگزیر کرده است تا علاوه بر تمرکز بر روی توسعه پنل های خورشیدی تولید برق، همچنین به اصلاح روندهای توزیع یارانه و نیز کاهش سهم تولید برق از طریق زغال سنگ متمرکز شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی چینی ها از توزیع بی ضابطه یارانه انرژی برق

نگرانی چینی ها از توزیع بی ضابطه یارانه انرژی برق