مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 16:572022-01-22اقتصادي

اولویت های کشور چین برای مدیریت مطلوب صنعت برق


چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، در حال حاضر بیشترین ظرفیت تولید و مصرف انرژی برق در جهان را با رقمی معادل 7 هزار و 500 گیگاوات به خود اختصاص داده است؛ کشوری که پس از شیوع ویروس کرونا با چالش های بزرگی در صنعت برق رو به رو شد و حتی در مقاطعی به ناچار برق مشترکین خانگی خود را قطع کرد.

مشکلات پیش روی صنعت برق چین به ویژه پس از فراگیر شدن ویروس کرونا در این کشور و سایر نقاط جهان بیش از پیش نمایان شد و نگرانی های فراوانی را در رابطه با تولید و توزیع کافی برق برای دولت این کشور به وجود آورد.

به طور مثال افزایش قیمت زغال سنگ و نیز محدود شدن واردات این محصول از کشور استرالیا و مغولستان، آن هم برای کشور چین که بیش از 55 درصد انرژی برق خود را از طریق زغال سنگ تأمین می کند، مدیریت صنعت برق را با دشواری های فراوانی مواجه کرد.

این محدودیت ها و دشواری ها در حالی رقم خورد و دولت مردان چینی را با شوکی بزرگ مواجه کرد که از آنسو آنها در سال های گذشته برنامه بلند مدتی را در حوزه برق برای سال 2060 میلادی تنظیم کرده بودند که به موجب آن باید تا این سال تولید برق در کشور چین از محل انرژی های فسیلی مثل زغال سنگ به صفر برسد.

همچنین چینی ها از سال 2015 اصلاح یارانه های توزیع شده در صنعت برق را با هدف کاهش مصرف مشترکین پرمصرف و نیز توسعه انرژی های تجدیدپذیر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت های کشور چین برای مدیریت مطلوب صنعت برق

اولویت های کشور چین برای مدیریت مطلوب صنعت برق