مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 16:372022-01-22بين الملل

حمله وزیر خارجه انگلیس به چین از استرالیا


فکر می کنم در گذشته این باور وجود داشت که چین با ثروتمندتر شدن در مسیر تبدیل شدن به جامعه ای آزادتر و دموکراتیک تر قرار می گیرد.

واقعیت این است که این اتفاق نیفتاده است.

- وزیر امور خارجه انگلیس در جریانش سفرش به استرالیا، چین را به دلیل اعمال فشار اقتصادی بر استرالیا مورد انتقاد قرار داده و گفت، قلدری پکن یک هشدار بیدارباش برای سایر کشورها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایندیپندنت، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس از فرصت سفرش به استرالیا استفاده کرد تا از چین به دلیل اقداماتش انتقاد کند.

چین که بزرگترین شریک تجاری استرالیا محسوب میشود، در سال 2020 بعد از تیره شدن روابط دو کشور، تعرفه ها و اقدامات تجاری دیگری را علیه استرالیا از جمله در زمینه صادرات جو، شراب، گوشت گاو، غذاهای دریایی و زغال سنگ وضع کرد.

تراس در جریان اظهاراتش در شهر سیدنی گفت، انگلیس و استرالیا مصمم هستند با همدیگر از کشور چینی که جلوی محصولات لیتوانی را میگیرد یا تعرفه های تنبیهی بر جو و شراب استرالیا اعمال می کند، انتقاد کنند.

او خاطر نشان کرد: وضعیت ایجاد شده استرالیا و اعمال فشار اقتصادی که ما شاهدش بودیم، یک هشدار بیدارباش در قبال کاری که دقیقا چین در حال انجامش است و استفاده اش از قدرت اقتصادی خود به منظور اعمال کنترل بر کشورهای دیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله وزیر خارجه انگلیس به چین از استرالیا

حمله وزیر خارجه انگلیس به چین از استرالیا