مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-22دانش

تولید لنت های ترمز دوستدار محیط زیست/ ارزان تر و با کیفیت تراز نمونه های خارجی


پژوهشگران ایرانی، موفق به ساخت و تجاری سازی مواد اصطکاکی دوستدار محیط زیست مناسب برای تولید لنت ترمز شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،آیدا معزی پور مدیرعامل شرکت دانش سازان لنت مهراد با اعلام اینکه مراحل پژوهش تولید این محصول، در دو بخش صورت گرفت، گفت: در بخش اول، تحقیقاتی در زمینه امکان استفاده از مواد لیگنوسلولزی در ساخت لنت ترمز و آزمون های مربوطه انجام شد که از سال 1387 تا 1395 به طول انجامید و نمونه مواد اصطکاکی برای ساخت چند دست لنت مورد استفاده قرار گرفته و از نظر کیفی، تایید شده است.

حذف مواد مضر در بخش دوم، تحقیقاتی در جهت بهینه سازی فرمولاسیون در راستای حفظ محیط زیست و حذف مواد مضر، با توجه به مواد در دسترس و قابل تامین از منابع داخلی انجام شد.

در این بخش جهت رعایت قوانین جدید زیست محیطی و کاهش قیمت تمام شده، مس، از فرمولاسیون حذف شده و کلیه آزمون های مورد نیاز، روی نمونه های ساخته شده انجام شد.

این بخش تحقیق از سال 1397 تا 1399 به طول انجامید و طی آن، گروه محقق موفق به ارائه ترکیب مواد اصطکاکی فاقد مس و پنبه نسوز که نوعی ماده سرطان زا است، شدند که تمام ویژگی های آن در حدود مجاز و مطلوب استاندارد است، هیچ صدایی در زمان ترمزگیری ایجاد نمی کند و افت ضرایب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید لنت های ترمز دوستدار محیط زیست/ ارزان تر و با کیفیت تراز نمونه های خارجی

تولید لنت های ترمز دوستدار محیط زیست/ ارزان تر و با کیفیت تراز نمونه های خارجی