مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:272022-01-22اقتصادي

بندرترکمن درمحاصره آب و فاضلاب، شانه به شانه ونیز!


سرنوشت حدود 40 هزار شهروند ساکن بندرترکمن از گذشته های دور به آب و دریا گره خورده است، چه در بامداد روزهای فصل صید که برای طلب روزی به آب می زنند و چشم به سخاوت دریا می دوزند و چه زمان بارش باران که نگران وقوع سیلاب و یا ورود فاضلاب از خیابان به خانه ها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقلا ز ایرنا، تا پیش از سال 1305 شمسی نامی از بندرترکمن در هیچ یک از منابع تاریخی به چشم نمی خورد اما همان سال به دلیل بالا آمدن عمق خلیج گرگان و در نتیجه کاهش عمق آبخور بندرگز، پایه های شهر بندرترکمن بنا نهاده و زیرساخت های آن برای حداکثر 20 هزار نفر تامین شده است.

تا زمانی که جمعیت این شهر به سقف موردنظر برای استفاده از زیرساخت ها نرسیده بود، ساکنان بندرترکمن با مشکل چندانی مواجه نبودند اما افزایش روز افزون جمعیت و گسترش محیط شهر در کنار کم توجهی به فراهم آوردن زیرساخت مناسب و کافی در محلات جدید، آرام آرام مشکلات زیست شهری را به ساکنان نشان داد و سکونت در مواقعی مانند بارش های شدید روزهای اخیر را برای آنان با دشواری فراوان مواجه کرد.

غفلت در تامین زیرساخت ها غفلت در تامین زیرساخت های ضروری و مهمی مانند شبکه جمع آوری آب سطحی، بارش باران را حتی پس از ماه ها خساست آسمان به مشکلی بزرگ برای ساکنان بندرترکمن تبدیل کرده و آن ها از یک سو شادمان از آبیاری مزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندرترکمن درمحاصره آب و فاضلاب، شانه به شانه ونیز!

بندرترکمن درمحاصره آب و فاضلاب، شانه به شانه ونیز!