مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 00:072022-01-21اقتصادي

در جلسات صالح آبادی با مراجع عظام چه گذشت؟


رییس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه در سفر به قم با مراجع عظام دیدار کرد که اضافه شدن ناظران شرعی به ساختار بانک ها و اهتمام جدی نظام بانکی در توسعه بانکداری اسلامی از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این دیدارها بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز پنجشنبه علی صالح آبادی در سفر به قم به دیدار مراجع عظام رفت و در جمع اعضای کارگروه تخصصی فقهی بانک مرکزی در قم اعلام کرد که تحول نظام بانکی بر اساس تطبیق با اصول فقهی و شرعی در این دوره با جدیت پیگیری می شود و در این راستا و در مرحله نخست، حوزه نظارت بانک مرکزی موظف شده است عملکرد بانک ها در اجرای اصول شرعی را در قالب فرم های مشخص به طور مستمر مورد بررسی قرار دهد.

همچنین، طبق گفته رییس کل بانک مرکزی قرار است که ناظران شرعی در کمیته تطبیق بانک ها به منظور اجرا و نظارت بر مصوبات شورای فقهی در این شورا اضافه شوند و در همین راستا فهرست افرادی که توسط شورای فقهی احراز صلاحیت شوند در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت.

از دیگر نکاتی که صالح آبادی در این سفر در راستای توسعه بانکداری اسلامی تاکید کرد، ضرورت آموزش ضوابط فقهی و شرعی در حوزه بانکی به مدیران ارشد و تمام پرسنل شبکه بانکی بود.

در دیدار رییس کل بانک مرکزی با آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله العظمی جعفر سبحانی، آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جلسات صالح آبادی با مراجع عظام چه گذشت؟

در جلسات صالح آبادی با مراجع عظام چه گذشت؟