مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 21:072022-01-21اقتصادي

التهاب در صنعت پتروشیمی در پی افزایش شدید قیمت گاز خوراک


یعنی کسب و کار در کشوری تحریمی با قواعد و قوانین جهان آزاد در کنار افزایش غیر منطقی قیمت گاز- بی تردید پتروشیمی کشور را با ورشکستگی و اجبار به تعطیلی واحدهای تولیدی مواجه می کند.

- تارنمای نفت ما در گزارشی واحدهای تولیدی پتروشیمی را به خاطر افزایش قیمت گاز خوراک توصیف کرده و چند برابر شدن آن را غیر منطقی و موجب تعطیلی واحدها دانسته و مورد مشخصی را هم نام برده است.

با توجه به اهمیت موضوع، عصر ایران این گزارش را بازنشر می کند و آماده هر نوع توضیح احتمالی است هر چند پیداست که به قصد تأمین کسری بودجه صورت پذیرفته اما چه نسبتی با ادعای حمایت از تولید و کارگر دارد؟ در گزارشی که مرضیه حسینی تهیه کرده آمده است: شرکت های فعال در عرصه پتروشیمی فضای ملتهبی را در روزهای اخیر تجربه می کنند.

نگرانی از آینده و عدم افتتاح پروژه های جدید، ترس خوابیدن خطوط تولید، اجبار به تعدیل نیرو و بیکاری گسترده کارگران، بروز نارضایتی در میان سهام داران، سقوط شاخص بورس و به صورت کلی ورود به مرحله زیان دهی مسائلی است متأثر از افزایش غیر منطقی قیمت گاز خوراک؛ دغدغه اصلی فعالان و مدیران حوزه پتروشیمی در روزهای اخیر.

دولت در اقدامی عجیب و با هدف تأمین کسری بودجه سال 1401 و درآمد زایی بیشتر، بر خلاف تعهدات پیشین خود دایر بر تغییر ندادن قیمت خوراک پتروشیمی ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

التهاب در صنعت پتروشیمی در پی افزایش شدید قیمت گاز خوراک

التهاب در صنعت پتروشیمی در پی افزایش شدید قیمت گاز خوراک