مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-21اجتماعي

راه اندازی اکیپ کنترل حیات وحش در اطراف شهرها و روستاها


مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به مشاهده روباه و گرگ در اطراف شهرها و روستاها اکیپ کنترل حیات وحش راه اندازی شده تا مردم دغدغه ای از بابت حضور این حیوانات وحشی نداشته باشند.

- سعید شهند در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در اردبیل اظهار کرد: ما با تنوع زیستی در سطح استان روبه رو هستیم ولی با توجه به شرایط سرما و برف و کولاک باید به کمک حیات وحش بشتابیم و آنها را از گرسنگی و شرایط سخت زندگی نجات دهیم.

وی گزارش های مردمی را از مشاهده روباه، گرگ و سایر حیوانات وحشی در اطراف شهرها و روستاها یادآور شد و تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده حیات وحش در اطراف شهرها و روستاها می توانند از طریق سامانه 1540 به محیط زیست گزارش داده تا اکیپ های محیط بانی به منطقه اعزام شوند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با تلاش محیط بانان تأمین علوفه به شکل دستی، دانه پاشی و همچنین تأمین غذای برخی از حیوانات در طبیعت انجام شده تا آنها بتوانند با تغذیه مناسب از حضور در شهرها و روستاها و یا وارد آمدن خسارت ممانعت شود.

شهند به اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: تأمین امنیت زیستی در کنار امنیت غذایی و بهداشتی بسیار مهم است و ضروری است این تهدید گسترده را جدی گرفته و مانع از خطرات و آسیب های آن باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اکیپ کنترل حیات وحش در اطراف شهرها و روستاها

راه اندازی اکیپ کنترل حیات وحش در اطراف شهرها و روستاها