مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 22:122022-01-20سياسي

محدوده حریم 3 اثر تاریخی گلستان در شورای حریم کشور مصوب شد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از تصویب محدوده حریم سه اثر تاریخی پیشنهادی استان در راستای صیانت از آثار تاریخی در جلسه شورای حریم کشور خبر داد.

- ، رحمان فرمانی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به دنبال برگزاری جلسه شورای حریم کشور، حرایم پیشنهادی سه اثر تاریخی استان به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به تدوین پرونده حرایم توسط کارشناسان این اداره کل و تصویب آن با رأی اعضاء شورای حریم آثار تاریخی کشور بیان کرد: این آثار شامل میل رادکان کردکوی، مدرسه قلیچ ایشان مراوه تپه و حمام تاریخی روستای فارسیان گالیکش است.

وی بیان کرد: حریم محدوده ای است که بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تاریخی یا طبیعی تعیین و باعث حفظ موجودیت اثر و یکپارچگی آن می شود.

بناهای تاریخی از جنبه های مختلف دارای حریم هایی هستند که به منظور مراقبت و نگهداری بهتر از بناها لازم است به این حریم ها توجه شود.

فرمانی با اشاره به این که تعیین حریم اثر تاریخی نقشی مهم در جلوگیری از تعدی های عمدی و سهوی افراد به آثار تاریخی دارد، اضافه کرد: تعیین حریم فرصتی برای کنترل کیفیت ساخت وساز پیرامون بناهای تاریخی است و موجب می شود به لحاظ بصری و حریم حفاظتی، بنا موردتوجه قرار گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدوده حریم 3 اثر تاریخی گلستان در شورای حریم کشور مصوب شد

محدوده حریم 3 اثر تاریخی گلستان در شورای حریم کشور مصوب شد