مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 18:572022-01-20سياسي

اشتراکات فرهنگی زمینه ساز توسعه روابط ایران و ترکیه


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین ایران و ترکیه را زمینه ساز توسعه روابط دو جانبه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار سرکنسول جدید ترکیه در تبریز گفت: این اشتراکات بسیار زیاد و ارزشمند است و می تواند برای توسعه روابط تجاری، آموزشی و فرهنگی زمینه ساز خوبی باشد.

وی خطاب به سرکنسول ترکیه افزود: تبریز و ترکیه همیشه ارتباطات خوبی داشته اند و سرکنسول های شما در غم و شادی مردم ما شریک بوده اند و از شما انتظار داریم به دور از سیاسی کاری در افزایش سطح روابط دو ملت مسلمان ایران و ترکیه نقش تأثیر گذاری داشته باشید.

امام جمعه تبریز به وحدت بین دو کشور مسلمان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود علمای دینی در ترکیه و ایران و وحدت بین برادران شیعه و سنی بسیار قابل تحسین است و باید این وحدت روز به روز توسعه پیدا کند.

وی اظهار داشت: رفت آمد تجار و اتباع دو کشور باید بدون مشکل و آسان باشد و دانشجویان ایرانی که در ترکیه هستند و دانشجویان و طلبه های ترک که در ایران تحصیل می کنند باید مورد حمایت وزارتخانه های ما قرار گیرند و مشکلات آنها رفع شود.

وی اضافه کرد: ایران و ترکیه در موضوع سیاست خارجی نیز اشتراکاتی دارند که حمایت از مظلومان جهان و مردم مظلوم فلسطین در صدر آنهاست و ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتراکات فرهنگی زمینه ساز توسعه روابط ایران و ترکیه

اشتراکات فرهنگی زمینه ساز توسعه روابط ایران و ترکیه