مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 17:472022-01-20بين الملل

تحرکات آمریکا برای متحد کردن کُردها در شمال شرق سوریه؛ قسد در حال خریدن زمان


یک روزنامه لبنانی از تحرکات جدید آمریکا برای متحد کردن کُردها در شمال شرق سوریه با هدف تثبیت موجودیت خود و متحدانش در شمال شرق سوریه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، واشنگتن که با دادن وعده های مختلف به کردهای سوریه از جمله باز کردن گذرگاه ها با عراق، حمایت مالی برای ایجاد ساختار اقتصادی، بررسی راه حل هایی برای دور زدن تحریم های سزار تلاش کرد تا مانع آشتی آن ها با دمشق شود، اکنون در تلاش است با ترمیم شکاف موجود در میان طرف های کُرد حاضر در شمال شرق سوریه، موجودیت خود و این کُردها در شمال شرق سوریه را حفظ و تثبیت کند.

روزنامه الاخبار لبنان با انتشار گزارشی در این خصوص، واشنگتن طی روزهای گذشته، به امید اتحاد این گروه های مختلف کُرد در توافق با ترکیه و تقویت موجودیت موجود در منطقه شمال شرق سوریه، تحرکات خود را برای احیای مذاکرات کردی - کردی از سر گرفته است.

این تحرکات در زمانی انجام می شود که نیروهای قسد (حزب دموکرات کردستان؛ متحد آمریکا) هنوز نمی توانند کنترل یکجانبه خود را در مناطق حضورشان برقرار کنند لذا اداره خودمختار در مقابل گزینه های دشواری قرار دارد و به نظر می رسد که سعی خواهد کرد از آن ها فرار کند تا زمان بیشتری در این منطقه برای تحکیم قرارداد اجتماعی که می خواهد، بخرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات آمریکا برای متحد کردن کُردها در شمال شرق سوریه؛ قسد در حال خریدن زمان

تحرکات آمریکا برای متحد کردن کُردها در شمال شرق سوریه؛ قسد در حال خریدن زمان