مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 16:572022-01-20پزشكي

آتش نشان ها با چه مشکلات روان شناختی دست به گریبانند؟


پژوهشگران با انجام یک مطالعه و با بررسی مشکلات روان شناختی آتش نشان ها دریافتند که استرس مداوم، مشکلات خواب، هیجان های منفی ناشی از حوادث دردناک و  مشکل در برقراری روابط مطلوب با اعضای خانواده از جمله مشکلات مبتلابه آتش نشان ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آتش نشانی یکی از نمونه های مشاغل منحصر به فرد است.

آتش نشانان به دلیل ماهیت شغلشان، در معرض محیط های خطرناک، شرایط اضطراری و ساعات کاری نامنظم قرار دارند و در زمینه سلامت جسمی و روانی خود با چالش های متعددی روبرو هستند.

خطر هر لحظه و همه جا برای آتش نشان ها وجود دارد و از آن جاکه لازم است آن ها در هر لحظه، در حالت آماده باش قرار داشته باشند، همین موضوع ممکن است هم به آن ها صدمات جسمانی وارد کند و هم باعث ایجاد مشکلات مرتبط با سلامت روان شود.

با توجه به همین موضوع، پژوهشگران روان شناسی با انجام یک مطالعه به بررسی پیامدهای روان شناختی شرایط شغلی آتش نشان ها پرداختند.

در این مطالعه که با روش کمّی انجام شد، پژوهشگران با 16 نفر از آتش نشان های ایستگاه های آتش نشانی شهر کرمان در خصوص تجارب آن ها از پیامدهای روان شناختی ناشی از شرایط شغلی شان مصاحبه انجام دادند.

تحلیل مصاحبه های انجام شده با آتش نشان ها حاکی از آن بود که پیامدهای روان شناختی ناشی از این شغل در چهار دسته اصلی استرس مدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش نشان ها با چه مشکلات روان شناختی دست به گریبانند؟

آتش نشان ها با چه مشکلات روان شناختی دست به گریبانند؟