مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 15:042022-01-20اقتصادي

استاد دانشگاه تجارت ESCP اروپا: قیمت نفت بزودی از 100 دلار هم عبور می کند


اقتصاددان بین المللی انرژی پیش بینی می کند که قیمت نفت بزودی از مرز 100 دلار در هر بشکه نیز عبور کند و پس از مدتی دوباره با افزایش عرضه نفت قیمت ها نزولی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، در حالی که صادرات نفت ایران در ماه های اخیر افزایشی حدود 40 درصدی داشته، قیمت نفت خام نیز در بازارهای جهانی روندی صعودی را در پیش گرفته است و مجموع این عوامل از افزایش بیشتر درآمدهای نفتی ایران در ماه جاری و احتمالاً ماه های آتی خبر می دهد.

بررسی معاملات آتی بازار جهانی نفت خام نشان می دهد که در روز گذشته ارزش معاملاتی نفت خام به بیش از 88 دلار در بشکه رسید.

به این ترتیب که در زمان تنظیم این گزارش، ارزش معاملات آتی شاخص برنت 88 دلار و 33 سنت در بشکه و شاخص WTI نیز 86 دلار و 47 سنت در بشکه بود.

درخصوص دلایل اصلی این افزایش قیمت، ممدوح سلامه استاد اقتصاد انرژی دانشگاه تجارت ESCP اروپا به ایران توضیح می دهد که بحران عرضه جهانی نفت عامل این روند صعودی قیمت هاست.

کاهش قیمت نفت طی سال 2020 به سبب بحران همه گیری کرونا موجب کاهش سرمایه گذاری های در بالادست صنعت نفت شده و این مسأله در کنار مدیریت عرضه اوپک پلاس شرایطی را رقم زده که قیمت نفت اکنون در آستانه 90 دلار در بشکه و در مسیر بشکه ای 100 دلار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه تجارت ESCP اروپا: قیمت نفت بزودی از 100 دلار هم عبور می کند

استاد دانشگاه تجارت ESCP اروپا: قیمت نفت بزودی از 100 دلار هم عبور می کند