مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 13:402022-01-20اقتصادي

اجرای آبیاری تحت فشار در 10 درصد باغات آبی خراسان رضوی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سطح 10 درصد باغات آبی استان سامانه های آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، محمد میری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در سطح 32 هزار و 723 هکتار (معادل 10 درصد باغات آبی استان) سامانه های آبیاری تحت فشار اجرا شده است که شامل 4 هزارو 242 هکتار بابلر، یکهزار و 10 هکتار زیرسطحی، 11 هزارو 566 هکتار قطره ای سطحی، 2 هزارو 732 هکتار بارانی، 221 هکتار تیپ، 9 هزارو 342 هکتار کم فشار با لوله پلیکا و 3 و 610 هکتار سایر موارد می باشد.

وی افزود: در حدود 9 هزار هکتار از باغات خراسان رضوی، مکان یابی اولیه انجام شده که در این راستا نیازمند توسعه سامانه های آبیاری هستیم.

عمده این سطح تقاضا نیز حول محورآبیاری زیر سطحی محصول پسته است که میزان مصرف  آب را به یکهزارو 850 متر مکعب در واحد کاهش افزایش می دهد.

میری در ادامه گفت: البته درکنار تجهیز باغات به سیستمهای آبیاری تحت فشار، موضوع  استفاده از سایبان برای کاهش سطح تبخیر و جلوگیری از مخاطرات و افزایش بهره وری در واحد سطح، رعایت الگوی کشت، انتخاب گونه های متحمل به خشکی و  انتخاب نوع محصولی که از تراز اقتصادی بالاتر برخوردار است، به باغداران استان توصیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آبیاری تحت فشار در 10 درصد باغات آبی خراسان رضوی

اجرای آبیاری تحت فشار در 10 درصد باغات آبی خراسان رضوی