مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 12:252022-01-20سياسي

مسجد و امام شایسته، لازمه تمدن اسلامی است


حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید نقش مسجد، به نقش محوری این مکان مقدس در تمدن سازی اشاره کرد و تجلی این محوریت را با حضور امامان شایسته در مساجد ممکن دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی که خطاب به مدیران کل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت حاضر در نشست ملی کوثر هدایت سلام الله علیها صادر شد، اسلام را دینی تمدن ساز دانست و بر نقش محوری مسجد در ایجاد تمدن اسلامی تأکید کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین والصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا أبی القاسم المصطفی محمد و علی أهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الأرضین.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور علما و فضلاء و فرهیختگان تشکیل گردیده است.

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَی فِی خَرَابِهَا أُولَئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِینَ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَهِ عَذَابٌ عَظِیمٌ (بقره، 114) هر جامعه ای نیازمند پیشرفت و تحول می باشد و اصولاً جامعه تحول خواه به پیشرفت دست پیدا خواهد کرد و اغلب جوامع پیشرفته، تحول را بر اساس فرهنگ مردم خود آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد و امام شایسته، لازمه تمدن اسلامی است

مسجد و امام شایسته، لازمه تمدن اسلامی است