مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 07:202022-01-20اقتصادي

اوپک پلاس نمی تواند چالش های بازار نفت را حل کند


وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد اوپک پلاس نمی تواند به تنهایی چالشهای بازار نفت را حل کند زیرا جهان به سرمایه گذاری بیشتری در حوزه انرژی برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت نفت در آینده و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی به خبرگزاری دولتی WAM گفت: جهان به سرمایه گذاریهای بیشتر در گریدهای نفتی مختلف سراسر جهان نیاز دارند و شرکتهای نفتی بین المللی که در این بخش کار می کنند، باید به کارشان ادامه دهند و مشوقهای سرمایه گذاری نفت و گاز باید وجود داشته باشد تا از افزایش چشمگیر قیمت نفت جلوگیری کند.

وزیر انرژی امارات گفت: امارات متحده عربی که سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، متعهد است از اوپک پلاس پشتیبانی کرده و با این گروه در افزایش ماهانه تولید نفت همکاری کند تا توازن عرضه و تقاضا برقرار شود.

اوپک پلاس در راستای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه ای که سال 2020 در اوج پاندمی به اجرا گذاشت، هر ماه 400 هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه می کند اما این روند بازار را آرام نکرده و بهای معاملات نفت برنت به بالای 88 دلار در هر بشکه صعود کرده که بالاترین قیمت در هفت سال اخیر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوپک پلاس نمی تواند چالش های بازار نفت را حل کند

اوپک پلاس نمی تواند چالش های بازار نفت را حل کند