مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 21:202022-01-19پزشكي

افزایش 40 درصد مصدومان اورژانس در کردستان


مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش 40 درصدی بیماران قلبی و تروما در استان همزمان با بحران برفی به وجود آمده خبر داد.

- اظهار کرد: متأسفانه در شرایط کنونی استان به دلیل عدم خدمت رسانی مناسب شهرداری ها در معابر عمومی شاهد افزایش تعداد مصدومان اورژانسی هستیم.

وی افزود: تعداد مصدومان تروما و بیماران قلبی طی این چند روز اخیر بیش از 40 درصد افزایش یافته است و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: هم اکنون 80 آمبولانس در سطح استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند اما با وجود اینکه این آمبولانس ها مجهز به یخ شکن و زنجیر چرخ هستند اما به دلیل حجم زیاد برف در معابر عمومی و عدم خدمت رسانی شهرداری ها در خیابان ها و معابر نمی توانند به محل حادثه بروند.

پیرا افزود: طی چند روز اخیر همکاران ما شاهد بوده اند که بسیاری از شهروندان مجبور شده اند افراد مصدوم را کول کرده و چندین کوچه را طی کنند تا به آمبولانس های گرفتار در برف برسند.

وی اظهار داشت: در شهر سنندج که مرکز استان کردستان است ما 20 دستگاه آمبولانس داریم اما بسیاری از کوچه ها و معابر این شهر به دلیل حجم زیاد برف به روی حرکت هر گونه وسیله نقلیه ای از جمله آمبولانس ها مسدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصد مصدومان اورژانس در کردستان

افزایش 40 درصد مصدومان اورژانس در کردستان