مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 14:102022-01-19پزشكي

اثربخشی واکسن کرونا حداکثر 8 ماه است


رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اهمیت کامل کردن پروسه واکسیناسیون در مقابله با کروناویروس، گفت: براساس مطالعات منتشر شده به نظر می رسد میزان اثربخشی واکسیناسیون بین 6 تا 8 ماه است.

- دکتر محمد رحمانیان با بیان اینکه برپایه مطالعات منتشر شده میزان اثر بخشی واکسیناسیون شش تا هشت ماه است، افزود: بعد از گذشته این مدت شاهد افت نسبی میزان ایمنی حاصل از واکسن هستیم و در نتیجه برای کسب حداکثر ایمنی در ادامه واکسیناسیون نوبت اول و دوم؛ تزریق دز سوم یا یادآور بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از علوم پزشکی جهرم، به گفته رحمانیان، افرادیکه دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند، در مقایسه با افرادیکه از دُز دوم واکسن شان حداقل 5 ماه گذشته است، 93 درصد کمتر در خطر بستری شدن در اثر ابتلا به کووید هستند.

همچنین شدت بیماری و خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا در افرادی که دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند، کمتر خواهد شد.

رحمانیان گفت: تاکنون 74 درصد گروه سنی 12 سال به بالا در محدوده تحت مدیریت علوم پزشکی جهرم، نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: میزان دریافت دز سوم واکسن یا نوبت بوستر در جهرم 26 درصد و میزان واکسیناسیون دانش آموزان هم در نوبت اول 88 درصد و در نوبت دوم 70 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی واکسن کرونا حداکثر 8 ماه است

اثربخشی واکسن کرونا حداکثر 8 ماه است