مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 13:402022-01-19اقتصادي

226 هزار هکتار از سطوح طرح جهش تولید کردستان بیمه شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 226 هزار هکتار از سطوح طرح جهش تولید در کردستان تا اکنون بیمه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری در نهمین جلسه کمیته فنی طرح جهش تولید، اظهار کرد: برنامه ابلاغی برای اجرای طرح جهش تولید در استان کردستان 481 هزار هکتار است که تا اکنون 428 هزار هکتار محقق شده و مابقی در کشت های بهار انجام خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته با وجود اینکه کشاورزان استان با خشکسالی بی سابقه روبرو بودند، اما بیش از 145 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز انجام دادند.

وی اضافه کرد: همچنین 445 هزار هکتار مبارزه با سن انجام شد و بر اساس آخرین گزارش ها از 450 هزار تن گندم خریداری شده تنها یک هزار تن آن دچار سن زدگی شده بود.

سپری عنوان کرد: با توجه به مبارزه مناسب سال گذشته با آفت سن در سالجاری اکثر نقاط استان در شرایط نرمال و طبیعی قرار دارد و سازمان و کشاورزان استان آمادگی لازم برای مبارزه با آفات احتمالی در مزارع را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برآوردهای اولیه بیش از 223 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفات و امراض گیاهی طرح جهش تولید در استان لازم است که امیدواریم ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در تامین بخشی از این هزینه ها کشاورزان استان را حمایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

226 هزار هکتار از سطوح طرح جهش تولید کردستان بیمه شد

226 هزار هکتار از سطوح طرح جهش تولید کردستان بیمه شد