مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 13:102022-01-19سياسي

فرد مبتلا به اُمیکرون پس از 5 روز دیگر ناقل نیست


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مدت زمان انتقال سویه امیکرون نسبت به سویه های قبلی کمتر است، فرد مبتلا به اُمیکرون تنها تا پنج روز این ویروس را انتقال می دهد و پس این مدت بیماری انتقال پیدا نمی کند.

- سید راشد جزایری 29 دی ماه در در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مدیریت هر چه بهتر بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: سه شعار مشارکت مردمی، واکسیناسیون عمومی و استفاده از فناوری های نوین در این طرح مورد تاکید است، متاسفانه در بحث مدیریت بیماری کرونا مشارکت مردم و مسئولان در مدیریت این بیماری قابل قبول نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلا و بستری در سویه اُمیکرون، گفت: طبق برآوردها میزان ابتلای افراد واکسینه شده در مقابل افرادی که واکسن تزریق نکرده اند در سویه اُمیکرون 50 درصد کمتر و میزان خطر بستری افرادی که سه دز واکسن زده اند در این سویه 81 درصد کمتر است.

وی افزود: آمار ابتلا به کرونا در سویه اُمیکرون در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات متحده، قطر، کویت و بحرین به صورت آسانسوری در حال افزایش است، خوشبختانه روند بستری و فوت در ایران کاهشی بوده، اما افزایش موارد سرپایی یک زنگ خطر جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرد مبتلا به اُمیکرون پس از 5 روز دیگر ناقل نیست

فرد مبتلا به اُمیکرون پس از 5 روز دیگر ناقل نیست